Çin, 1,700 metre uzunluğunda Dünya’nın en uzun çift katlı asma köprüsünü inşa ediyor…

Yangsigang Köprüsü
* Yangsigang Köprüsü Wuhan’daki Yangtze nehri üstünden geçecek ve inşaatının maliyeti £900 milyon tutacak.
* Köprünün 49 çelik kirişinin her biri, 185 Asya filline eşdeğer olan 1000 ton ağırlığındadır.
* Üst güvertede altı, alt güvertede de altı trafik şeridi ile önümüzdeki Ekim ayında tamamlanması bekleniyor.
* Çin, geçtiğimiz ay 34 mil uzunluğundaki Dünya’nın en uzun deniz-geçen köprüsünün açılışını tamamladı.
Bu önemli projenin Kazıkları Erke Group'un Türkiye Mümessli Olduğu SEMW Dizel çekiçleriyle çakılmıştır.Ayrıca 750 ve 1250 ton kapasiteli FUWA Vinçler bu önemli projenin bitirilmesin de çok önemli rol oynamıştır.
Yangsigang Köprüsü
Çin, Dünya’nın en uzun çift katlı asma köprüsünü inşa ediyor.Yangsigang Köprüsü, Yangtze Nehri üzerinde 1,700 metrelik bir mesafeye sahiptir ve inşaatı 8 milyar yuan tutacaktır. Köprünün mesafesi, Dünya’nın en uzun asma köprüsü olan Japonya'daki Akashi Kaikyō Köprüsü'nden 221 metre daha kısadır. Ama meşhur Akashi Boğazı'nı geçen Japon köprüsü sadece bir seviyeden oluşmaktadır. Haber, Çin'in Hong Kong, Makao ve Zhuhai'yi birbirine bağlayan 34 mil uzunluğundaki dünyanın en uzun deniz-geçen köprüsünü açmasından yaklaşık bir ay sonra gelmiştir. Yangsigang Köprüsü önümüzdeki Ekim ayında tamamlanması bekleniyor. Xinhua Haber Ajansı'na göre, üst güvertede altı şerit, alt güvertede altı şerit, bir bisiklet şeridi ve her iki tarafta da yaya patikası olacak. Yangsigang Köprüsü'nün mesafesi, Çin de bulunan dünyanın en uzun ikinci asma köprüsü olan tek katlı Xihoumen Köprüsü'nden 50 metre daha uzundur.

Ayrıca San Francisco'daki Golden Gate Köprüsü'nün uzunluğundan da 420 metre daha uzundur. Köprü, 10 milyondan fazla nüfusu olan, Çin'in Hubei Eyaletinin başkenti Wuhan'da bulunuyor. Kalabalık şehrin merkezinden geçen, Çin’in en uzun nehri Yangtze’ye inşa edilen 9 köprü vardır. Köprünün 49 çelik kirişinin her biri, 185 Asya filline eşdeğer olan 1000 ton ağırlığındadır. Köprünün inşaat ekibinin lider mühendislerinden olan Liang Xianwei, Xinhua'ya, her biri 36 metre uzunluğunda, 32.5 metre genişliğinde ve 10 metre boyunda büyük kirişleri kaldırmak ve taşımak için özel bir vincin tasarlanması gerektiğini söyledi. Kirişler, vinç tarafından kaldırılmadan önce gemi ile şantiyeye gönderilecektir. İlk kiriş geçen Perşembe günü köprü güvertesine yerleştirildi ve kalan 48'inin bu yılın sonuna kadar sabitlenmesi bekleniyor. Yangsigang köprüsünün başmühendisi Xu Gongyi, neden daha önce köprünün altından köprüyü desteklemek için hiçbir iskelet tasarlamadığını açıkladı.
Yangsigang Köprüsü
Mr. Xu, “Köprünün altındaki nakliye şeritleri meşguldür ve yakında bir sulama barajı var, bu nedenle herhangi bir iskelet trafiği ve su akımlarını etkileyecek ve bu da trafiği ve barajı etkileyecektir.” açıklamasını yapmıştır.
Dünya'nın en uzun deniz-geçen köprüsü olan Hong Kong-Zhuhai-Makao Köprüsü 24 Ekim’de resmi açılışını yapmıştır.
Çinli yetkililer, köprünün 120 yıl boyunca kullanılmasını beklediklerini ve seyahat süresini %60 azaltarak işletmeleri destekleyeceğini açıkladılar.
Bu önemli projenin Kazıkları SEMW Dizel çekiçleriyle çakılmıştır.Ayrıca 750 ve 1250 ton kapasiteli FUWA Vinçler bu önemli projenin bitirilmesin de çok önemli rol oynamıştır.

Yorumlar