| Türkiye nin en önemli limanlarından olacak Asya Port Limanı İnşası hızla sürüyor: Deniz kazıklarında SEMW Dizel çekiçler kullanılıyor. ASYAPORT, kuruluş planlaması olarak uluslararası transit liman (Ana Liman - Hub Port) olarak inşa edilmektedir. Tekirdağ Merkez, Barbaros Beldesi'ndeki inşaatın şantiye alt yapısı bitmiş, dolgu faaliyetlerine Nisan/2009 tarihinde başlanılmıştır. Yatırım için Aralık/2009 tarihinde Teşvik belgesi alınmıştır. İnşaata ait gerekli teknik izinler, onaylar ve müsaadeler alınmış, kullanma izni sözleşmesi imzalanmıştır. |
Asya Port Projesi Maketi |
Asya Port Limanı - SEMW D-62 Dizel Çekiç |
ASYAPORT Konteyner Limanı çalışmaya başladığında dünyanın bütün modern ve büyük limanlarında kullanılmaya başlanılan röntgen kontrollü gümrük işlemleri yapılacaktır.
ASYAPORT Liman inşaatında yaklaşık olarak;
170.000 m3 denize dayanıklı yüksek kalitede beton kullanılacaktır. Bu kadar betonla 5000 adet 100 m2'lik apartman dairesi yapmak mümkündür. Yeni deprem yönetmeliğine ve kullanılacak devasa vinçlerin boyutlarına uygun olarak yapılan hesaplar neticesinde 31.000 ton çelik boru kullanılacak ve denize 33.000 metre kazık çakılacaktır. (Neredeyse Tekirdağ'dan Marmara Ereğlisi'ne kadar) 10.000 ton inşaat demiri, 1.000 ton çeşitli çelik profil ve sac da yine inşaatta kullanılacaktır. ASYAPORT Limanı'nda, çift konteyner elleçleyen 1.500 ton ağırlığında dev vinçler kullanılacaktır.
Asya Port Limanı - SEMW D-62 Dizel Çekiç |
Bu vinçlerin çalışması için gereken enerji o kadar büyüktür ki bu ihtiyacı karşılamak üzere limana özel bir yüksek gerilim hattını çekilmesi gerekecektir. (İhtiyacın büyüklüğüne örnek vermek gerekirse; bölgede bulunan bütün tuğla fabrikalarının kurulu kapasitesinden daha büyük bir trafoya ihtiyaç vardır.) Liman inşaatının ortalarına gelindiğinde bu özel vinçleri ve diğer ekipmanları kullanmak üzere kalifiye elemanlar alınacak ve bunlar yurt içinde ve yurt dışında eğitime gönderilecektir. Türkiye'yi demiryolu ile Avrupa'ya bağlayan hattın temeli 14 Nisan 2007 tarihinde atılmış ve inşaat tamamlanma seviyesine gelmiştir. Barbaros Belediyesi, ASYAPORT Limanı geri sahasında 5 milyon m2 alanı bacasız sanayi ve antrepo alanı olarak planlamış, 1/25.000 ölçekli çevre düzeni planlarında yer almasına çalışılmaktadır. Devlet karayoluna bağlanmak üzere 30 metre genişliğindeki Liman yolu Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından projelendirilmiş ve planlar Barbaros Belediye Meclisi tarafından onaylanmıştır. Bu önemli projeyi Türkiye'ye kazandıran kişi ve kuruluşlara binlerce kere teşekkürü bir borç biliriz. Ülkeler gelişmişlik derecelendirmelerinde Limalanları ve kapasiteleriyle değerlendirilmektedir. AsyaPort tamamlanınca Türkiye'nin gücü bir kat daha artacaktır.
Yorumlar
Yorum Gönder