İstanbul Trafiğini büyük ölçüde rahatlatacak olan Haliç Metro Köprüsünde kara kazıkları tamamlandı. Projenin 60m'lik 2,5m çaplı kazıklarını yaparak büyük Takdir kazanan Alternatif Zemin 38 adet kara kazıklarını son derece sert zemin Yapısına ve bu yılın ağır kış şartlarına rağmen zamanında başarıyla tamamlamıştır.
Haliç Metro Köprüsü ile Levent-Taksim bağlantısyla Metro Haliç Köprüsünü geçerek Yenikapıya bağlanacak, ordanda Marmaray Tüneli ile İstanbulun Asya bağlantısına devam edilme imkanı olacağında gerek köprü trafiği, gerekse genel trafikte belirli bir hafiflemeye sebeb olacaktır.
Şantiyeden bir görünüm
Haliç Metro Köprüsü başladığı günden bu yana yarımadanın tarihi dokusu gereği gerçekleştirilen inşa,tünel işlerinde ciddi yavaşlamalar ve durmalar olmuştur. Ancak kara kazıklarınında tamamlanmasıyla Haliç Metro Köprüsünün inşası hız kazanacaktır.
Donatı indirilirken
Alternatif Zemin Firma sahibi Sn. Yaşar Tanış’ın verdiği bilgiye göre kara kazıkları yapımında da deniz kazıklarında olduğu gibi Soilmec Kazık Makinaları tercih edilmiştir. Kara kazıklarında Soilmec R-825 modeli makine 2,5m çap ve 60m derinliğe kadar olan zor zeminli ve değişik formasyonlu zeminde başarıyla çalışarak 38 adet kazığın bitişi sağlanmıştır. Soilmec Makinalrının dengeli oturumu Soilmec Vinç gövdesi ve güçlü rotary kafası ile projenin sıkıntısız yapılmasına sebe olmuştur.
Soilmec R-825 Fore kazıkları yaparken
Sn. Yaşar Tanış her bir kazığın tamamlanma süresinin iki gün olduğunu açıklamıştır.
Şantiye genel görünümü
Alternatif Zemin projenin ilk 6m sinde ağız borusu kullanmış geriye kalan bölümde Bentonite kullanarak delimi yapmıştır.
Yorumlar
Yorum Gönder