Dinamik Kompaksiyon Nedir ?

FUWA Paletli Vinç - Dinamik Kompaksiyon
Dinamik kompaksiyon bir derin zemin iyileştirme yöntemi olup, gevşek ve yumuşak zeminlere dinamik gerilme ve titreşim uygulanarak zeminin sıkıştırılması suretiyle taşıma gücünün artırılması, oturmasının azaltılması amacı ile uygulanır.

- Paletli Vinç
- Test Ekipmanı
- Komparatör
- Hidrolik kriko ve pompa seti
- CPT/SPT seti
FUWA Paletli Vinç - Dinamik Kompaksiyon
Makine ve Ekipman

- Paletli Vinç
- Test Ekipmanı
- Komparatör
- Hidrolik kriko ve pompa seti
- CPT/SPT seti

Yapım Yöntemi

Saha Hazırlığı ve İmalat Öncesi Saha Testleri

Çalışma platformu, üzerinde ağır paletli vincin çalışabileceği şekilde hazırlanır. Islah edilecek zemin istenen kota tesviye edildikten sonra ıslah edilecek bölge bayraklar veya tahta çubuklarla işaretlenir. Ağırlığın düşürüleceği her bir nokta ölçme grubu tarafından sahaya aplike edilir. Her bir geçişten sonra zemin düzleştirilerek sonraki geçişler için bayraklı veya tahta çubuklu işaretler ile darbe vurulacak noktalar yeniden sahaya aplike edilir.
FUWA Paletli Vinç - Dinamik Kompaksiyon
Dinamik kompaksiyon hesapla belirlenen ön tasarım parametrelerini doğrulamak amacıyla, uygun boyutlardaki bir pilot test sahasında deneme kompaksiyonu uygulanır. Pilot test sahasındaki deneme kompaksiyonu tamamlandıktan sonra elde edilen sonuçlara göre karelaj, düşme sayıları ve geçiş sayılarına karar verilir. Ağırlıklar (tokmak) kare veya daire şeklinde çelikten imal edilebilir. Doğrulama testleri sonuçlarına göre kullanılacak tokmak ağırlığı ve düşme yüksekliklerine karar verilir.

Dinamik Kompaksiyonun Uygulanması:

Büyük bir ağırlık kullanılarak oluşturulan tekrarlı ve sistematik yüksek enerjinin zemine uygulanmasıyla, zemin sıkıştırılır. Oluşturulan bu enerji, kayma ve basınç gerilmelerinin tabakalar arasında yayılmasıyla, zemin daneciklerini daha sıkı bir hale getirir.
FUWA Paletli Vinç - Dinamik Kompaksiyon
Uygulanan enerjinin etkin yayılmasını sağlamak amacıyla, kuru bir çalışma platformu oluşturulur. Başlangıçta, çalışma platformu mevcut zemin seviyesinde hazırlanır. Darbe noktalarında oluşan kraterler 2 m derinliğe kadar ulaşabilir. Bu kraterler tekrar doldurularak düzleştirilir. İstenen ıslah oranına bağlı olarak birkaç faz veya geçiş istenebilir. Yüksek enerjili sıkıştırma işleminin tamamlanmasının ardından oluşan kraterlerdeki malzemeyi ve üstteki katmanı sıkıştırmak için düşük enerjili düzleştirme "ütüleme" fazı uygulanır.

FUWA Paletli Vinç - Dinamik Kompaksiyon görselleri için tıklayınız...

Yorumlar