| İzmit körfez Köprüsü uzun yıllar süren önemli ve acil ihtiyaca rağmen sonunda yapımına başlamıştır. 3,5 km uzunluğunda olacak asma köprünün inşaaası tamamlandığında Dünyanın nın 3. uzun köprüsü olacaktır. Türkiye Cumhuriyeti tarihinin yap-işlet-devret modeliyle tek seferde hayata geçirilecek en büyük projesi Gebze - Orhangazi - İzmir Otoyolu'nda OTOYOL A. Ş. ile anlaşmaya varılan Japon IHI-ITOCHU konsorsiyumu tarafından yapılacak "İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü", körfez geçiş süresini 6 dakikaya, İstanbul-İzmir arasını 3, 5 saate düşürecek. köprünün maliyeti 1.1 milyar dolar olacak. Bu önemli projede çok önemli ve Türkiyede ilk defa kullaılacak zemin teknikleri kullanılacaktır. |
Bunlardan ilki Hollandanın en büyük holdinglerinden olan IHC bünyesindeki IHC Hammer firmasın imalatı olan S-280 model çekiç kullanılacaktır. S-280 çekiç yaklaşık 40m boyundaki kazıkları 35m suseviyesinin altında çalışarak çakacaktır.S-280 çekiçlerin en büyük özelliği su altında çalışabilmeleridir.
IHC S-280 Hydrohammer |
Su altına IHC S-280 hidrolik çekiç ile çaklıcak kazıkların üstüne gene Türkiye de ilk defa kullanılacak batırma tekniğiyle dışarıda hazırlanacak köprü ayakları yerleştirlecektir. Kule ayakları temelleri dışarıda hazırlanıp yüzdürülecek sonra batırılacak üzerlerine çelik ayaklar monte edilecektir.
İzmit Körfez köprüsünde kule ayaklarının temelleri bu fotodaki gibi deniz kenarında imal edilip yüzdürülüp batırılacak, üzerlerine çelik ayaklar monte edilecektir. |
İzmit çevresindeki bölgenin, deprem riskinin olması sebebiyle, köprü özel izleme sistemleriyle takip edilecek. Entegre sismik sensörler, altyapının stabilitesini izleyip, bileşenlerin ve binaların durumu ile ilgili veriyi sürekli olarak sağlayacak, her türlü hasar ya da hareket, erken tespit edilip raporlanabilecek.
IHC S-280 Hydrohammer su altı çalışmalarında |
İstanbul İzmir Otoyol Projesi, 377 kilometre otoyol ve 44 kilometre bağlantı yolu olmak üzere toplam 421 kilometre uzunluğunda. Proje kapsamında 31 adet viyadük, 2 adet tünel, 199 adet köprü, 21 adet gişe alanı, 8 adet bakım işletme merkezi, 7 adet servis alanı, 7 adet park alanı olacak.
İzmit Körfez Köprüsünün Konsept Tasarımı |
Proje ile Anadolu’ya açılan Gebze-İzmit aksının trafik yükü yüzde 30 azalacak. Proje ile yılda 870 milyon lira tasarruf edilecek.Köprünün geçiş ücreti ise KDV hariç 35 dolar olacak.
İzmit Körfez Köprüsünün Konsept Tasarımı |
Türkiye’nin gelişimine ve ekonomisine büyük katkıları olacak projeyi ve en önemli ayağı olacak İzmit Körfez Köprüsü projesini yapacak tüm firmalara şimdiden üstün başarılar diliyoruz.
İzmit Körfez Köprüsünün Şantiyesi |
Yorumlar
Yorum Gönder