|
İstanbul’un avrupa ve anadolu yakalarını karayolu ile birbirine bağlayacak olan avrasya tüneli projesi; istanbul boğazı deniz tabanının altından geçen 5.4 km. Uzunluğundaki iki katlı tüneli de kapsayan toplam 14.6 km’lik bir güzergahta kazlıçeşme ile göztepe arasında inşa edilmektedir. Avrasya tüneli projesi, istanbul boğazı’nı geçen karayolu tüneline ek olarak mevcut yolların, tünele rahatça bağlanmasını sağlamak amacı ile her iki yakada toplam 9.2 km. Boyunca genişletilmesi ve iyileştirilmesi çalışmalarınınıda içermektedir.
|
Tünelden sadece hafif taşıtların geçişi sağlanırken ağır taşıt, motosiklet ve yayaların geçişine izin verilmeyecektir. İstanbul trafiğini son derece rahatlatacak avrasya tüneli, asya ile avrupa yakası arasında en hızlı transit ulaşım olanağı sağlaması ile birlikte, proje hizmete girdiğinde güzergah boyunca 100 dakikaya varan ulaşım süresi 15 dakikaya düşecektir. Projenin 3.4 km. Uzunluğundaki boğaz geçişi tünelinde 13.7 m. Kazı çaplı tbm ( tunnel borıng machıne – tünel açma makinası ) teknolojisi kullanılacak olup, boğaz geçişinin dışında kalan bağlantı tünelleri natm ( new austrıan tunnel method – yeni avusturya tünel yöntemi ) teknolojisi ile gerçekleştirilecektir.
Grindex Dalgıç Pompa Çalışma Sırasında |
Avrasya tüneli projesinin yüklenicisi avrasya tüneli işletme ve yatırım a.ş. ( ataş ), büyük ölçekli altyapı ve ulaşım projeleri ile tanınan yapı merkezi inşaat ve sanayi a.ş. ( türkiye ) ve sk e&c ( güney kore ) firmalarının ortaklığından kurulmuştur.
Avrasya Tüneli Şantiyesi |
1965 yılında kurulan yapı merkezi inşaat ve sanayi a.ş. büyük çaplı genel müteahhitlik işleri ve özellikle şehiriçi metro ve hafif raylı sistemler gibi toplu ulaşım sistemleri yanında şehirlerarası yüksek hızlı tren projelerinin tasarımı ve inşaatları alanında yurtiçi ve yurt dışında birçok projeye imza atmıştır. 1977 yılında kurulan sk e&c özellikle yeraltı depolama, hızlı tren, metro inşaatları denizden toprak kazanımı, altyapı, sanayi tesisleri, liman inşaatları konusunda kore’nin en büyük üçüncü şirketler grubudur.
Grindex Dalgıç Pompa Çalışma Sırasında |
Avrasya tüneli projesi kapsamında açılan şaftlarda ve tünellerde çıkan yeraltı sularının, yağmur sularının tahliyesinde grındex ( isveç ) marka dalgıç tip drenaj ve çamur pompaları kullanılmaktadır. 1960 yılından beri geniş ürün yelpazesi, hafif, taşınabilir, bakım gerektirmeyen modelleri ile grındex dalgıç pompalar inşaat, madencilik, tünelcilik, endüstri ve sanayi kuruluşlarında başarı ile çalışmakta ve tercih edilmektedir. Avrasya tünelinde ise 1.2 kw. İle 41 kw. Arası grındex dalgıç tip pompalar proje kapsamında çamurlu su, çamur ve bentonit tahliyelerinde projenin her türlü ihtiyaçlarına cevap vermektedir.
Soldan sağa ERKE Group Yönetiminden Sn. Gürol Özferendeci ve Sn. Osman Çınar Grindex Yönetim Kurulundan Sn. Peter Uvemo |
Grındex dalgıç pompalar, susuz kaldığında “hava soğutma sistemi” sayesinde kuru ortamda da motor sargısı yanmadan çalışabilmektedir. Grındex pompalar, pompa içinde bulunan “smart” sistemi sayesinde, harici elektrik panosuna ihtiyaç duyulmadan korumalı bir şekilde çalışabilmektedir.
Grindex Dalgıç Pompa Çalışma Sırasında |
1992 yılından beri grındex pompaların türkiye pazarında Geniş pompa ve yedek parça stokları, satış sonrası teknik servis ve yedek parça hizmetleri ile avrasya tünelinde olduğu gibi diğer prestij projelerde de bilhassa tercih edilmektedir.
Avrasya Tüneli Şantiyesi |
Grindex “emergency pump” servis hizmetinde, pompalar arıza yaptığında şantiyeden alınarak yerine bedelsiz olarak yedek pompa bırakılmakta ve servisteki pompa en geç 48 saatte tamir edilerek şantiyeye bırakılmaktadır. Güvenirliliği ve grındex kalitesinin birleşmesi ile avrasya tünelinin dalgıç pompa ihtiyaçları giderilmiş olup, projenin ülkemiz adına hayırlı olmasını temenni ederiz.
Yorumlar
Yorum Gönder