Soilmec’in yeni ağır sıklet makinesi SR-75, 251 kNm torklu
yeni rotarysi ve 75 tonluk çalışma ağırlığı ile son yıllarda yeraldığı ve
tamamladığı dünya çapındaki projelerle sınıfının en güçlü makinası olduğunu
defalarca kanıtlamıştır.
Soilmec SR-75’in tercih edildiği projelerin başlıcaları
arasında,
-
Kopenhag
Metrosu (Danimarka)
-
Boston
Metrosu (ABD)
-
Chelsea
Barracks Konut Projesi (İngiltere)
-
De Beers
Elmas Madeni (Alaska, ABD)
gibi dünyanın en prestijli projeleri yeralmaktadır.
Makine tasarımı ve teknik özelliklerinden kısaca bahsetmek
gerekirse:
Dış tasarım:
Soilmec SR-75 dış gövde tasarımı Porsche Design
tarafından yapılmıştır.
Yeni Rotary:
Yüksek dayanımlı çelikten üretilen yeni rotaryler, hidrolik pompalardaki yeni
teknik tasarımla arttırılan rotary torku ve genişletilmiş rotary iç çapıyla
SR-75 ile tüm zeminlerde boru sürme ve çekme gücü olarak sınıfının en güçlü
rotarysine sahiptir.
Yeni Halat Baskı
Sistemi: Önceki modellerinde çift pistonlu halat baskı sistemi kullanan
Soilmec, yeni SR-75 modelinde ve yeni nesil makinalarında tek pistonlu halat
sistemi kullanıyor. Bu sayede hem baskı gücünü arttırırken, azaltılan redüktör
ve valfler sayesinde çok daha sade ve çok daha güçlü bir halat baskı sistemi
meydana geliyor. 41 tonluk baskı sistemiyle, kendi sınıfındaki 32 ton baskı
gücüne sahip makinelerle arasındaki büyük farkı ortaya koymaktadır.
Yeni Mast Dizaynı:
Yeni nesil Soilmec SR-75’de kutu sistemi yerine yüksek dayanımlı çelikten
üretilen yeni bir mast tasarımı öne çıkıyor. Bu sayede mast’ın dayanımı
artırılıyor, yükü hafifletiliyor ve kontrolü kolaylaştırılıyor.
Motor özellikleri:
SR-75’de kullanılan CAT C13 motor adeta Soilmec’in bu yeni modeli için
üretilmiş. SR-75’de bulunan, Soilmec’e ait DMS sistemiyle yapılan işbirliği
sonucunda, CAT motordaki tüm hareketler, DMS sisteminden takip edilebiliyor,
uyarılar operatöre iletiliyor. DMS sistemiyle arzu edilirse Soilmec İtalya’ya bağlanılarak
rutin kontroller ve makine takibi yapılabiliyor.
Yakıt Tüketimi:
Yeni nesil motoru ve özel rotary tasarımıyla SR-75 yakıt tüketiminde çok cimri
bir makine olarak karşımıza çıkıyor. Otomatik rölanti sistemi sayesinde motor
devri otomatik olarak düşen SR-75’de makine %30’larda yakıt tüketimi seviyesine
ulaşıyor.
Operatör kabini:
Tam anlamıyla operatöre yönelik bir makine olan SR-75’in kabin tasarımı da bu
özellikleri gösteriyor. Tam korumalı güvenlik tasarımı, yüksek görüş alanı,
geniş iç hacmi, yeni ve ayarlanabilir koltuğu, sürgülü kayar kapısı, güçlü
kliması ve makina çevresine yerleştirilmiş 3 kamera ile hem operatöre rahatlık
sağlıyor hem de en üst düzey güvenlik ve kontrol oluşturuyor.
Sonuç olarak yeni
seri Soilmec SR-75 kazık makinaları;
Güçlendirilmiş rotary, dayanıklı yeni mast sistemi, düşük
yakıt tüketimi, gücü arttırılmış yeni tasarım halat baskı sistemi, azaltılmış
hortum, valf ve redüktörleriyle sade ve dayanıklı, operatöre yönelik kullanım
kolaylıklarıyla basitleştirilmiş kullanım sistemi ve tabii ki çok şık dış
tasarımı ve yeni rengiyle kesinlikle şimdiden ölümsüz ve klasik bir model
olduğunu gösteriyor.
Yorumlar
Yorum Gönder