GAP İnşaat Hazar Denizi kıyısında inşa ettiği Türkmenbaşı Uluslararası Deniz Limanında FUWA marka 150 ve 250 tonluk paletli vinçleri tercih etti.
GAP İnşaat’ın Hazar Denizi kıyısına kuracağı Türkmenbaşı Uluslararası Deniz Limanı’nın temeli, 2014 yılı Ağustos ayında Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Türkmenistan Devlet Başkanı Gurbanguli Berdimuhamedov tarafından atıldı. Avrupa’yı Asya’ya bağlayan önemli bir lojistik üs olarak konumlanacak liman, 1.209.400 m2’lik alanda, 1,5 milyar $ bütçe ile inşa edilip 4 senede teslim edilecek.
Türkmenistan’da inşa edilen Türkmenbaşı Liman Projesi kapsamında feribot ve yolcu terminali, konteyner terminali, genel kargo limanı, dökme yük limanı, gemi yapım ve onarım tesisi kurulup mevcut Ro-Ro ve polipropilen terminali genişletilmektedir. 1.5 milyar dolar büyüklüğündeki proje, Hazar Denizi’nin en büyük limanı olarak inşa edilmektedir.
Bu inşaatın ana unsurlarında birisi olan denize çelik kazıklar çakılması işinde GAP inşaat çakımları yapan çekiçler için FUWA marka QUY150 ve QWUY250 modeli 150 ve 250 tonluk paletli vinçleri tercih etmiştir.
GAP inşaat bu vinçleri kullanarak 2,5 ve 3 mt çapında ve 40-45 mt boyunda ana çelik boruların çakım işini yapmaktadır. Çakılan bu borular liman rıhtımının temeli olacak ve rıhtım bu borular üzerine inşa edilecektir.
Türkiye mümessilliğini ERKE Ltd. Şti firmasının yaptığı FUWA vinçler Çin ‘in en büyük vinç firmasıdır ve Çin de sadece vinç üreten, vinç üretimi konusunda uzmanlaşmış yegane firmadır. GAP İnşaat ile ERKE arasında imzalanan özel sözleşmeye göre FUWA/ERKE grubu Türkmenbaşı Liman projesinde kullanılan vinçlere kesintisiz yedek parça ve servis hizmeti sağlayacaktır. Bu konuların detaylı bir şekilde GAP teknik elamanlarına anlatılması amacıyla Ocak ayı içinde Çin fabrikada GAP teknik elemanlarını katılımıyla özel bir eğitim düzenlenmiş ve tüm teknik operasyonel ve elektronik eğitimler kendilerine verilmiştir.
Hazar Birleştirecek
Türkmenistan yönetiminin attığı cesur ve kararlı adımlar sayesinde tarihi İpek Yolu’nu yeniden canlandıracak yatırımlar tüm coğrafyada devam ederken Türkmenistan; ulaştırma ve taşımacılık alanında uluslararası bir merkez olma yolunda hızla ilerliyor. Hazar Denizi kıyısında yer alan Uluslararası Türkmenbaşı Limanı bölgenin en büyük limanı olarak, dünyanın sayılı limanları arasına girmeye hazırlanıyor. Bu sayede Hazar, ülkeleri ayıran değil birleştiren bir deniz oluyor.
Kuşlar Daha Özgür Uçabilsinler Diye…
Yeşil Liman (Green Port) standartlarına göre inşa edilen projede kuşların göç yolu üzerinde yer alan yuvalama alanları, Gap İnşaat’ın doğaya duyduğu saygının bir göstergesi olarak özel bir kuş cennetine dönüştürülmektedir.
Türk şirketi tarafından inşa edilecek liman, Avrupa ve Asya'nın lojistik üssü olacak. 2017 yılında teslim edilmesi beklenen Hazar Denizi kıyısındaki Avaza bölgesini bir lojistik üssü ve turizm merkezi haline dönüştürecek projenin toplam saha oturum alanı 1 milyon 209 bin 400 metrekare olacak. Türkmenistan’ın kalkınmasına önemli bir katkı sağlayacak olan bu büyük proje, feribot ve yolcu terminali, konteyner terminali, genel kargo limanı, dökme yük limanı, gemi yapım ve onarım tersanesi inşasını ayrıca var olan Ro-Ro ve polipropilen terminallerinin de genişletilmesini kapsıyor. 133 bin 830 metrekare kapalı alana sahip olacak projenin toplam rıhtım uzunluğu 3 bin 600 metre, toplam tren hatları uzunluğu ise 5 bin 300 metre olacak. Projenin, tesislerde toplamda 2 bin 350 kişiye iş imkanı sağlayacak.
İPEK YOLU'NA VURGU
Liman projesinin yeniden inşa edilen İpek Yolu üzerinde çok önemli bir durağı teşkil ettiğini söyleyen GAP İnşaat yetkilileri, yeni yatırımın Asya'dan Avrupa'ya uzanan yol güzergâhında büyük bir önem kazanacağını ifade etti. İstanbul'da açılmış olan Marmaray projesine de dikkat çeken yetkililer: "Marmaray adını verdiğimiz tüp geçitlerinin içinden geçen demiryolları tamamlandı. Bu projenin tamamlayıcısı olan Kars- Tiflis-Bakü Demiryolu Hattı da hızla devam ediyor. Burayı tamamladığımızda Londra ile Pekin arasında kesintisiz demiryolu ulaşımı sağlanmış olacak. Avrupa'nın en batısı ile en doğusu birbirine daha fazla yaklaşacak. Türkiye ve Türkmenistan da bu hat üzerinde stratejik transit ülkeler olacaktır."
GAP İnşaat’ın Hazar Denizi kıyısına kuracağı Türkmenbaşı Uluslararası Deniz Limanı’nın temeli, 2014 yılı Ağustos ayında Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Türkmenistan Devlet Başkanı Gurbanguli Berdimuhamedov tarafından atıldı. Avrupa’yı Asya’ya bağlayan önemli bir lojistik üs olarak konumlanacak liman, 1.209.400 m2’lik alanda, 1,5 milyar $ bütçe ile inşa edilip 4 senede teslim edilecek.
Türkmenistan’da inşa edilen Türkmenbaşı Liman Projesi kapsamında feribot ve yolcu terminali, konteyner terminali, genel kargo limanı, dökme yük limanı, gemi yapım ve onarım tesisi kurulup mevcut Ro-Ro ve polipropilen terminali genişletilmektedir. 1.5 milyar dolar büyüklüğündeki proje, Hazar Denizi’nin en büyük limanı olarak inşa edilmektedir.
FUWA Vinç |
Bu inşaatın ana unsurlarında birisi olan denize çelik kazıklar çakılması işinde GAP inşaat çakımları yapan çekiçler için FUWA marka QUY150 ve QWUY250 modeli 150 ve 250 tonluk paletli vinçleri tercih etmiştir.
GAP inşaat bu vinçleri kullanarak 2,5 ve 3 mt çapında ve 40-45 mt boyunda ana çelik boruların çakım işini yapmaktadır. Çakılan bu borular liman rıhtımının temeli olacak ve rıhtım bu borular üzerine inşa edilecektir.
FUWA Vinç |
Türkiye mümessilliğini ERKE Ltd. Şti firmasının yaptığı FUWA vinçler Çin ‘in en büyük vinç firmasıdır ve Çin de sadece vinç üreten, vinç üretimi konusunda uzmanlaşmış yegane firmadır. GAP İnşaat ile ERKE arasında imzalanan özel sözleşmeye göre FUWA/ERKE grubu Türkmenbaşı Liman projesinde kullanılan vinçlere kesintisiz yedek parça ve servis hizmeti sağlayacaktır. Bu konuların detaylı bir şekilde GAP teknik elamanlarına anlatılması amacıyla Ocak ayı içinde Çin fabrikada GAP teknik elemanlarını katılımıyla özel bir eğitim düzenlenmiş ve tüm teknik operasyonel ve elektronik eğitimler kendilerine verilmiştir.
Hazar Birleştirecek
Türkmenistan yönetiminin attığı cesur ve kararlı adımlar sayesinde tarihi İpek Yolu’nu yeniden canlandıracak yatırımlar tüm coğrafyada devam ederken Türkmenistan; ulaştırma ve taşımacılık alanında uluslararası bir merkez olma yolunda hızla ilerliyor. Hazar Denizi kıyısında yer alan Uluslararası Türkmenbaşı Limanı bölgenin en büyük limanı olarak, dünyanın sayılı limanları arasına girmeye hazırlanıyor. Bu sayede Hazar, ülkeleri ayıran değil birleştiren bir deniz oluyor.
FUWA Vinç |
Kuşlar Daha Özgür Uçabilsinler Diye…
Yeşil Liman (Green Port) standartlarına göre inşa edilen projede kuşların göç yolu üzerinde yer alan yuvalama alanları, Gap İnşaat’ın doğaya duyduğu saygının bir göstergesi olarak özel bir kuş cennetine dönüştürülmektedir.
FUWA Vinç |
Türk şirketi tarafından inşa edilecek liman, Avrupa ve Asya'nın lojistik üssü olacak. 2017 yılında teslim edilmesi beklenen Hazar Denizi kıyısındaki Avaza bölgesini bir lojistik üssü ve turizm merkezi haline dönüştürecek projenin toplam saha oturum alanı 1 milyon 209 bin 400 metrekare olacak. Türkmenistan’ın kalkınmasına önemli bir katkı sağlayacak olan bu büyük proje, feribot ve yolcu terminali, konteyner terminali, genel kargo limanı, dökme yük limanı, gemi yapım ve onarım tersanesi inşasını ayrıca var olan Ro-Ro ve polipropilen terminallerinin de genişletilmesini kapsıyor. 133 bin 830 metrekare kapalı alana sahip olacak projenin toplam rıhtım uzunluğu 3 bin 600 metre, toplam tren hatları uzunluğu ise 5 bin 300 metre olacak. Projenin, tesislerde toplamda 2 bin 350 kişiye iş imkanı sağlayacak.
FUWA Vinç |
İPEK YOLU'NA VURGU
Liman projesinin yeniden inşa edilen İpek Yolu üzerinde çok önemli bir durağı teşkil ettiğini söyleyen GAP İnşaat yetkilileri, yeni yatırımın Asya'dan Avrupa'ya uzanan yol güzergâhında büyük bir önem kazanacağını ifade etti. İstanbul'da açılmış olan Marmaray projesine de dikkat çeken yetkililer: "Marmaray adını verdiğimiz tüp geçitlerinin içinden geçen demiryolları tamamlandı. Bu projenin tamamlayıcısı olan Kars- Tiflis-Bakü Demiryolu Hattı da hızla devam ediyor. Burayı tamamladığımızda Londra ile Pekin arasında kesintisiz demiryolu ulaşımı sağlanmış olacak. Avrupa'nın en batısı ile en doğusu birbirine daha fazla yaklaşacak. Türkiye ve Türkmenistan da bu hat üzerinde stratejik transit ülkeler olacaktır."
FUWA Vinç |
Resimler İçin aşağıdaki link e tıklayarak Flickr sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.
Yorumlar
Yorum Gönder