Kabataş sahilinde geçtiğimiz yıl yapımına başlanan, Kanatları açık bir martı şeklinde tasarlandığı için kamuoyunda 'Martı Projesi" olarak da bilinen, "Kabataş Transfer Merkezi Projesi"nde denize doğru uzanacak iskeleler için kazık çakma işlemleri tüm hızıyla sürmektedir..Uygulamasını Körfez Deniz Firmasının üstlendiği bu önemli proje 250 ton kapasiteli FUWA vinç ve SEMW D-100 model Dizel çekiçle birlikte başarıyla ilerlemektedir.Körfez Deniz daha önce de Haliç Köprüsünün 2.5m çap ve 120m uzunluğuyla Türkiye’nin en geniş çaplı uzun kazıklarını başarıyla gerçekleştirmişti.
Havadan çekilen resimlerden de anlaşılacağı üzere denize doğru uzanan iskelelerin şekillenmeye başladığı görülmektedir. İskelelerin yüksekliği ise şehrin siluetini bozmaması için 9,5 metreyi geçemeyecektir.. Projede deniz otobüsü, vapur ve deniz otobüsü iskeleleri yenilenecek bu sebeble Kabataş bölgesi 2 yıl deniz trafiğine kapalı kalacaktır.Martı Projesi doğrultusunda yaklaşık 90 bin metrekarelik alanın yeniden düzenlenmesi beklenmektedir.
FUWA Vinç ve SEMW Dizel Çekiçler |
Proje Haliç Köprüsünü de çızen Mimar Hakan Kıran tarafından tasarlanmıştır ve bu projeye 2016 yılında metro ilavesi kararı alınarak işlevi arttırılmıştır.. Projede otomobil yolu yer altına alınıp tüm entegrasyon bu alanda sağlanacaktır. Proje ile Kabataş İskelesi, Kabataş-Taksim füniküler hattı ve yapımına başlanan Mahmutbey-Kabataş metro hattı projeye entegre edilecektir.Böylelikle Kabataş İstanbul’un en yoğun terfi istasyonu olacaktır.
FUWA Vinç ve SEMW Dizel Çekiçler |
Martı Projesine göre, Kabataş bölgesinde 10 bin metrekarelik yeni bir meydan oluşturulacak. Sahil şeridindeki yeşil band tamamen yayaya bırakılacaktır.Bu alnada ki sıkışıklık böylelikle giderilecektir.. Ayrıca projeye entegre alışveriş mekanları,otopark ve park alanları da ilave edilecektir.
Özellikle Avrupa Asya arasındaki deniz yolunun daha hızlı ve sağlıklı hale getirilmesi ve metroya entegre edilmesi İstanbul’lu lara büyük rahatlık getrecektir.
FUWA Vinç ve SEMW Dizel Çekiçler |
Yorumlar
Yorum Gönder