İnce Çay üzerinde bulunan ve Çan'ı Çanakkale'ye bağlayan Balıkesir Çanakkale Yolu üzerinde yer alan Asma Köprünün Türkiyenin yapılmış ilk Betonarme Asma Köprüsü olduğunu öğrenmiş bulunmaktayız.Asma köprüden arabayla geçmek Çanakkaleye gitmek denizi görmek ve ondan önce Çan-Çanakkale yolunun tam ortasında bulunan Balaban Çeşmesinin yanındaki kahvede Atatürk ile misafiri Şah Rıza Pehlevi ile kahvelerini yudumladıkları meşe ağacının altında bulunmak bizleri Çanakkale'ye varış öncesi çok heyecanlandırırdı.
Çan da çocukluğu geçenler Betonarme Asma Köprünün üzerinden geçerek cesaret gösterileri yaptığı tarihi köprüyü sizlere tanıtmak istiyoruz.
Balıkesir-Çanakkale yolu Genç Türkiye Cunhuriyetinin yaptığı ilk stabilize karayoludur ve tamı tamına 212km dir. 1929 yılında başlamış 1933 yılında nihayetlendirilmiştir. Açılışına üstü açık bir arabayla Atatürk bizzat yapmış ve yanında o dönem ülkesinde misafiri bulunan İran Şahı Rıza Pehlevide bu açılışa eşlik etmiştir.
Atatürkün emriyle Yol projesi etüdleri ve özellikle Köpruler Inş.Yük.Müh Ferruh Atav (İTÜ) tarafından planlamış ve uygulanmıştır. Ferruh Atay 1969 yılında İzmirde Gözlerini yummuştur.
Şu an Tarihi Asma Köprü Çan ile Çan Kömür İşletmeleri arasında kalmıştır.Çan-Çanakkale yolu Kömür Ocakları sebebiyle başka yöne verilmiş köprünün işlevi kalmamştır.
Tüm bunlara Rağmen Çan’ın duyarlı halkı Genç Türkiye’nin ilk betonarme asma köprüsü olan bu tarihi köprüyü koruyup kollamakta ve yıllar sonra Asma Köprü dedikleri köprünün adını yapımcısına ithafen Atav Köprüsü Adını vermişlerdir.
Yolunuz düşerse uğramanızı görmenizi ve yürüyerek o köprüden geçmenizi tavsiye ederiz.
Çan da çocukluğu geçenler Betonarme Asma Köprünün üzerinden geçerek cesaret gösterileri yaptığı tarihi köprüyü sizlere tanıtmak istiyoruz.
Balıkesir-Çanakkale yolu Genç Türkiye Cunhuriyetinin yaptığı ilk stabilize karayoludur ve tamı tamına 212km dir. 1929 yılında başlamış 1933 yılında nihayetlendirilmiştir. Açılışına üstü açık bir arabayla Atatürk bizzat yapmış ve yanında o dönem ülkesinde misafiri bulunan İran Şahı Rıza Pehlevide bu açılışa eşlik etmiştir.
Atatürkün emriyle Yol projesi etüdleri ve özellikle Köpruler Inş.Yük.Müh Ferruh Atav (İTÜ) tarafından planlamış ve uygulanmıştır. Ferruh Atay 1969 yılında İzmirde Gözlerini yummuştur.
Şu an Tarihi Asma Köprü Çan ile Çan Kömür İşletmeleri arasında kalmıştır.Çan-Çanakkale yolu Kömür Ocakları sebebiyle başka yöne verilmiş köprünün işlevi kalmamştır.
Tüm bunlara Rağmen Çan’ın duyarlı halkı Genç Türkiye’nin ilk betonarme asma köprüsü olan bu tarihi köprüyü koruyup kollamakta ve yıllar sonra Asma Köprü dedikleri köprünün adını yapımcısına ithafen Atav Köprüsü Adını vermişlerdir.
Yolunuz düşerse uğramanızı görmenizi ve yürüyerek o köprüden geçmenizi tavsiye ederiz.
Yorumlar
Yorum Gönder