Batan Costa Concordia Gemisini Kurtarma Operasyonu ve kullanılan Zemin Teknikleri.

Soilmec SM-21 ile Costa Concordia kurtarma operasyonu
Trevi Grup, Soilmec ile beraber Toskana’da Giglio Adasına çok yakın bir mesafede kıyıya yan yatmış olan Costa Concordia yolcu gemisinin kurtarılması projesindeki en önemli adım olan geminin yüzdürülmesi projesinde yer almştır. 13 Ocak 2012 tarihinde 32 kişinin hayatını kaybettiği kazadan bu yana gemi yarı batık ve eğilmiş şekilde durmaktadır. Kazadan kısa bir süre sonra büyük başarıyla 2380 ton yakıt güvenli ve zararsız bir şekilde gemiden aktarılmıştır. Geminin kaldırılmasındaki en karmaşık sorunlardan birisi de (toplam 290.2m uzunluk, 35.5 m kiriş ve üzerinde 45.000 ton ağırlık) deniz yaşam alanını korunması olmuştur.

Çeşitli projeler değerlendirildikten sonra, Costa Concordia yönetimi ödüllü kurtarma çözümleri ile Amerikan ve İtalyan ortaklığı olan Titan-Micoperi’nin sunduğu yenilikçi “uzaktan tek parça çekimi” planını işleme aldı ve onay verdi.Yolcu gemisinin büyüklüğü, kıyıya olan hatırı sayılır konumu ve buna bağlı riskler sunulan çözümün en değerli çözüm olmasına sebep olmuştur.Bu kurtarma projesinin takribi maliyeti 1.1 milyar Euro ile tarihin en büyük kurtarma projesi olarak tarihte yerini almıştır.
Soilmec SM-21 ile Costa Concordia kurtarma operasyonu
Parbuckling Fazı üzerinde olan batık gemi Bu fazın oynama risklerinin belirlenmesi (Eylül 2013’te beklenen), geminin acilen kaldırılarak havuza çekilmesi için geminin dış tarafına yüzen bölümler dik olarak yerleştirilmesi gerekmektedir. Ancak proje tam Güz deniz fırtınalarının yaklaştığı mevsime denk gelmesinden dolayı öncelikle batık kurtarma ekibinin güvenliği ve istenilen çapa sisteminin kurulumunu belirlemek için bir deniz dibi araştırması dahil olmak üzere aşağıda açıklayacağımız bir dizi önemli hazırlıklar yapılmıştur. Bu fırtınalar risk altındaki geminin belirsiz durumunu dahada kötüleştirebileceğinden çok acil çalışmalar başlatılmıştır.
Soilmec SM-21 ile Costa Concordia kurtarma operasyonu
Trevi Group,yılların tecrubesiyle Ankraj ekibi ve Zemin araştırmasından sorumluğunu üstlenmiştir.
Batığın dengeli hale gelmesi için Ankraj uygulamaları zeminle kıyı arasında düzenli olarak hazırlanmaya başlanmıştır.Kurulan Metal yapı 30 tonun üzerindeki bu çapalar ile güvenlik altına alındıktan sonra uzun çelik halatların geminin arkasından yukarıya doğru daha fazla kaymasını önlemek için yapılmıştır. Zemin edütleri ve çapaların kurulumu Trevi Group’a bırakılmış ve işlemler 2 ye bölünmüştür:RCTjeolojik etüdü, Trevi ise zemin mühendisliği teknolojileri konusunu almıştır.Bu çok öenmli ve tek olan Operasyon gereken yüksek uzmanlık ve gerekse deneyim nedeniyle jeoteknik açısından eşsiz bir değer taşımaktadır.

Soilmec Zemin makinaları iş başında
Ankraj uygulamaları için Trevi firması bir adet Soilmec SM-21Model Ankraj ve Mini kazık makinasını; zemin etüdleri için, RCT Firması ise bir adet Soilmec SM-20 Model Sondaj amaçlı bir mini kazık makinası kullanmıştır.. Soilmec Firması Bu önemli proje için SM-21 ve SM-20 model makinalarını en sert deniz koşullarında çalışacak şekilde dizayn ederek teslim etmiştir.
Soilmec SM-21 ile Costa Concordia kurtarma operasyonu
Trevi Group,Soilmec firmasıyla beraber; dünyanın her köşesinde zemin mühendisliği alanında 50 yıldırfaaliyet göstermektedir.Dünyanın en zor projeleri Trevi Tecrubesi ve Teknolojisi ve Soilmec in projelere uygun makine dizayn ve imalatıyla hep başarılarla dolu olmuştur. Pisa kulesinin düzeltilmesi Venedik de San MarcoMeydanı çan kulesinin düzeltilmesi, ABD de Katrina Kasırgası sonrası çökmek üzere olan New Orleans barajın kurtarılması,Afganistanda parçalanan Buda heykellerinin yeni konsolidasyon projesiyle dünya mirasına geri sunulması, İkiz kuleler altı şimditZeroLand olarak adlandırılan projenin tüm zemin uygulamalarının yapılması hem Soilmec ile yapılan işbirliği sayesinde başarıyla sonuçlanmıştır.

Soilmec SM-21 ile Costa Concordia kurtarma operasyonu görselleri için tıklayınız...

Yorumlar